Archiwum 

rainbow

Jak objawiają się zaburzenia integracji sensorycznej?

Trudno jest powiedzieć o jednym, czy kilku objawach charakterystycznych dla zaburzeń integracji sensorycznej (SI). Objawy te, inne są  u dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym, szkolnym, a jeszcze inne u dorosłego człowieka. Jest jednak kilkanaście wczesnych objawów, które mogą stanowić pewne ryzyko zaburzeń integracji sensorycznej np. dzieci:

  • doświadczają trudności w uczeniu się (kłopoty z zapamiętywaniem, czytaniem, pisaniem, ortografią),
  • mają problemy ruchowe (słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymywaniem równowagi),
  • nie lubią się uczyć (rodzice mają wrażenie, że dziecko jest "leniwe", o wszystkim zapomina, ma niską motywację i samoocenę),
  • są nadmiernie ruchliwe, mają kłopoty z koncentracją uwagi,
  • cierpią na nadpobudliwość psychoruchową, ADHD,
  • są zbyt spokojne, powoli wykonują codzienne czynności,
  • są nadwrażliwe lub zbyt mało wrażliwe na bodźce - wzrokowe, słuchowe, dotykowe,
  • są nadwrażliwe na ruch (negatywna reakcja na ruch, choroba lokomocyjna),
  • doświadczają trudności w mówieniu (niewyraźna mowa, opóźnienia rozwoju mowy).

Integracja sensoryczna w połączeniu z terapią logopedyczną, która prowadzimy w naszym przedszkolu przynosi pozytywne rezultaty w pracy z dziećmi. Krótko mówiąc jest to przyjemne z pożytecznym, zabawa jest nauką.

Co nas wyróżnia

Naszym atutem jest wysoka jakość pracy, optymalna liczba dzieci w grupie, bogata oferta zajęć, doświadczona kadra pedagogiczna i niepowtarzalna prawdziwie rodzinna atmosfera.

Mogę iść do przedszkola

Nadaję się na przedszkolaka:

  • zostaję na trochę bez mamy,
  • umiem się ubrać i rozebrać (jeszcze nie samodzielnie),
  • umiem się sam załatwić i umyć ręce (czasami ktoś mi pomaga),
  • sam jem (chociaż nie robię tego szybko),
  • nie mówię zdaniami (to nie jest największy problem, bo w przedszkolu się nauczę).

 

Troszczymy się o Twoje dzieci